Temaet i år er – Programmering og koder
Bogen til årets tema Programmering og koder giver inspiration til at eleverne kan få nogle gode læringsoplevelser. Bogen giver et indblik i, hvad kodning og programmering er.
Når eleverne arbejder med kodning, lærer de problemløsning, de lærer at tænke i processer, og de lærer at være kreative. Bogen indeholder aktiviteter og opgaver, der dækker både analog og digital kodning. I bogen er der aktiviteter og opgaver til alle trin.
Det store materiale i bogen giver forslag til spændende undervisning og aktiviteter i ugen op til Matematikkens Dag torsdag den 16. november 2017, men kan også bruges i undervisningen generelt.
Du kan læse de første 38 sider her
Bogen “Programmering og koder” kan købes i Butikken
—
Materialer fra oplægs- workshopholdere den 29. september 2017
Videoklip fra hele dagen produceret af Ida Pape Thomsen, erhvervspraktikant hos Dansk Erhverv.
Henrik Kragh Sørensen – Ej blot til lyst
Janus Sandsgaard – Fremtiden tilhører nørderne
Martin Thun Klausen – Future Classroom Lab
Peter Kessel OVergaard – Teknologiforståelse
Daniella og Anders – WS 2: Hvad er programmering – Vi scratch’er med polygoner – Praktisk hæfte om programmering
Per Haspang – WS 3 – Programmering i Small Basic
—
Danmarksmestrene i Matematik 2017
Temaet i år er – PROGRAMMERING OG KODER
Vindere Yngste Trin
- Plads – Nordregårdsskolen 3. A, Kastrup, lærer Ole Rønning – se løsningen
- Plads – Skovvejens Skole, afd. Knabstrup, 2. kl., Mørkøv, lærer Tanja Klink Pedersen – se løsningen
- Plads – N. Kochs Skole , 3. B, Aarhus, lærer Bo Westersø – se løsningen.
Vindere Mellemtrinet
- Plads – Bramsnæsvigskolen, 5. B, Kirke Hyllinge, lærer Anne Birgitte Hansen – se løsningen
- Plads – Borbjerg Skole, 5. kl. Holstebro, lærer Lis Tarbsen – se løsningen
- Plads – Skelgårdsskolen, 6. A, Kastrup, lærer Birgitte Bank Olesen – se løsningen.
Vindere Ældste Trin
- Plads – Hældagerskolen, 9. A, Vejle Øst, lærer Helle Kristensen – se løsningen
- Plads – Herstedvester Skole, 8. kl. Albertslund, lærer Michael Strømme – se løsningen
- Plads – Hendriksholms Skole, 9. XY, Rødovre, lærer Nina Blaabjerg Nielsen – se løsningen.
Læs Pressemeddelelsen her