Tidsskriftet MATEMATIK nr. 4 2017

Tidsskriftet MATEMATIK er et medlemsblad. Du kan melde dig ind  her.

Indhold

  • Leder
  • Support, support, push – af Kirsten “Søs” Spahn og Linda Breum Andersen
  • Eleven som digital og matematisk producent – af Jeppe Larsen
  • Matematikundervisning og den sproglige udfordring – af Lene Østergaard Johansen
  • Matematikkens præcise sprog – af Pernille Pind og Erik Bjerre
  • Matematikspil uden tekst! – af Karoline Lind, Maja Ness og Line Andersen
  • Sproglig udvikling på ældste trin – af Anette Lilholt
  • Vi tale matematisk – af Anna Haber Andersen og Hanne Bindslev Gregersen
  • Kænguru opgaver
  • Matematiske kompetencer 4. artikel – af Klaus Fink og Mikael Skånstrøm
  • Produkter kan være med til at udvikle matematisk sprog – af Rikke Teglskov
  • Sproglig bevidsthed i matematikundervisningen – af Birgit Neldeborg Mortensen
  • Matematiks sprog i 1. klasse – af Hane Sax Holm
  • Lad os gøre matematik spændende – af Carsten Vium-Jørgensen
  • Når det er eleverne og læren, der taler og skriver matematik – af Jørgen Starcke-Jensen
  • Matematik, sprog og dannelse – af Peter Müller og Jesper Folkmar
  • Drillepinden – af Povl Hansen
  • Link – af Kenneth Riis Poulsen
Scroll to Top